Locaties

Stichting Groen en Doen werkt op verschillende locaties, namelijk op boerderij Hartstocht en in diverse parken rondom Amsterdam en in het Gooi. Ook in Mijdrecht is er een moestuinproject waar zorg cliënten voor de dagbesteding naar toe kunnen. Indien cliënten niet gemakkelijk bij de locatie kunnen komen worden ze opgehaald en thuis gebracht.

Boerderij Hartstocht
Logo Hartstocht Langs het riviertje het Gein tussen Abcoude en Driemond bevindt zich boerderij Hartstocht. Deze biologische melk- en veehouderij is het hoofdkwartier van stichting Groen en Doen. De boerderij is een prachtige plek voor ouderen, licht verstandelijk gehandicapten en psychiatrische patiënten. Hier kunnen ze de boer helpen met dagelijkse activiteiten en zelf gewassen kweken. De biologische groenten en fruit verkopen we aan horecagelegenheden en buurtbewoners. Op deze manier maken de cliënten echt onderdeel uit van de samenleving.
www.hartstocht.net

Vanuit boerderij Hartstocht liggen lijnen uit naar het moestuinproject Hofland Hof in Mijdrecht én naar natuur beherende organisaties, waarvoor werkzaamheden verricht kunnen worden. Zoals het onderhouden van natuur- en recreatiegebieden in en rondom Amsterdam Zuidoost en ‘s Graveland. Verschillende soorten mensen kunnen zo een passende dagbesteding vinden. Jongeren die tussen wal en schip dreigen te raken kunnen bij ons terecht voor een leerwerktraject. Onder goede begeleiding ontwikkelen de jongeren kennis en vaardigheden waarmee zij hun kansen op de arbeidsmarkt vergroten. De werkzaamheden zijn ook zeer geschikt voor mensen met bijvoorbeeld een burn-out. Zij kunnen in de natuur even tot rust komen en hun zinnen verzetten. Voor psychiatrische patiënten zijn de werkzaamheden een ideale manier om zich te ontwikkelen.

Geïnteresseerd in dagbesteding van Groen en Doen? En wat wij voor u kunnen betekenen?
Bel: 06 – 54 600 439!